Köpvillkor

Re-fresh Superfood i Göteborg AB
Organisationsnummer: 559033-8470


För att få handla i vår webbutik krävs att:

  • du är fyllda 18 år eller har en målsmans godkännande.
  • Adressen du beställer till finns i Sverige.
  • Du är godkänd av Klarna (Alt finns att maila/ringa in en order och förskottsbetala.)

If you live outside Sweden please e-mail your order so the proper shipping fee can be added. 


Outlösta paket

Outlösta packet debiteras 350:- för administration (faktiska kostnader) och den returfrakt som Re-fresh Superfood får betala. Eventuellt tillkommer ersättningsanspråk på varor som blivit obrukbara efter lång liggtid, så som koncentrat, oljor, H2O2 etc varor som kan påverkas om tiden mellan skicket och återbördandet. Vårt servicealternativ, om man glömt att uthämta sitt paket, och om så önskas (och om det är möjligt) sänder vi paketet på nytt. Avgift 149:-, faktiska kostnader för återfrakt samt nyutskick.


Återförsäljare

De som är intresserade av att sälja någon eller några produkter i sin egen verksamhet/butik kan per mail info@re-fresh.se eller telefon 0739-29 75 56 (vardagar 11-16.00). Kontakta oss även för information av vilka produkter vi kan erbjuda storförpackningar och grossistprislista. Etablerad kund som har godkänts hos Re-fresh (prövning av organisations- eller personnummer) sänds återförsäljarens varor mot faktura (kostnad 19:-) med en 20-dagars kredit.


Priser & Standardvärden

Alla priser på webbsidan anges inklusive svensk moms. Momsklasserna är för närvarande 12% samt 25 %. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar. Alla orders som inte rymmer standardvärden i webshopen korrigeras i efterhand, vanligtvis via mail. Har du specifika önskemål kan du maila in eller ringa in ordern. Tänk på att kostnaden för administrationen gör att det för telefonorders blir fraktfritt först över 750:-

Leverans

Leveranstid
Finns beställda varor i lager så är vår ambition att ordrar som lagts före kl 14, helgfri måndag till fredag, packas och sänds nästföljande vardag. Vid förskottsbetalning skickas varorna vanligen samma eller påföljande vardag efter det att vi noterat betalningen på vårt konto. Finns inte beställda varor i lager hör vi av oss om leveranstiden.

Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller uttagen sortimentet. Vi sänder givetvis de övriga varorna som beställts. Om en enda produkt beställts men inte går att leverera så meddelar vi det via e-post elller telefon.


Leveranssätt - DHL eller Posten

Produkterna levereras i enlighet av eget fraktval, Posten eller DHL. Vid mindre försändelser passar ibland Postens brevservice. Normalt anlitas DHL eftersom detta blir både säkrare och billigare. En DHL frakt inkluderar alltid spårbart kollinummer, en försäkran att godset når fram. I de väldigt få fall som Posten slarvar bort ett brev ersätter de inte detta, inte heller om de gjort sönder brevet på vägen. Enligt Post Nord bör mottagaren anmäla en utebliven försändelse via www.posten.se. Re-fresh Superfood ansvarar inte för brev som Posten av någon anledning förlorat eller förstört.

DHL - Servicepoint Rekommenderas!
Servicepoint är ett inrikesalternativ som innebär att ert gods sänds till DHL;s närmaste servicestation. Stationen baseras på det postnummer ni angett vid leveransadressen, en närbutik, kiosk, bensintapp eller liknande. Just nu finns över 2000 stationer runtom i Sverige. Ni meddelas genom mail eller SMS om vart ni hämtar godset samt vilket sändningsnummer som måste uppges för att få tillgång till utskicket. Det är viktigt att ni uppgett rätt mailadress och mobilnummer för att aviseringen/ leveransinformationen ska nå er.  Med DHL ingår alltid spårbart kollinummer. Ett outhämat paket debiteras enligt "outhämtat", läs ovan.

Posten - Skrymmande brev eller paket.
De allra minsta försändelserna går direkt till angiven adress. Lite större försändelser med Posten hämtar man själv på sitt postkontor, inga övriga avgifter tillkommer. Hämta ut ditt paket så snart du kan eftersom vissa varor kan påverkas negativt av långa och varma lagringstider. Det är endast utskick som betäcknas som paket som får ett kolli/idnummer hos Posten. Observera att det bara är spårbara frakter (ej brev) som innefattas av Postens försäkringar. Dock har det bara ett fåtal gånger hänt att Posten förkommit ett brevutskick. Skulle det ändå bli något problem hjälper vi er med uppgifter för att kontakta deras reklamationsavdelning. Tyvärr ersätter Posten ej förlorade eller förstörda brev. Vi rekommenderar således DHL som fraktval. Med DHL ingår alltid spårbart kollinummer.

De flesta varor, beroende på storlek och form, med en totalvikt på högst 2000 gram kan skickas som skrymmande brev via posten. Re-fresh har inte exakt överenstämmande postens priser (subventionerar de flesta utskicken). Emballaget medräknas invägningen. All uträkning av fraktkostnad sker automatiskt i webshopen när man handlar.

DHL till företag
Sändningar till företag, med vardagliga öppettider, slipper fraktarens aviseringsavgift såtillvida att företaget inte själv önskar en särskild leveranstid. Är företagaren inte på plats (om försändelsen ej kan lämnas) utgår dock en aviseringkostnad i efterhand, för närvarande på ca 110:-.

OBS. Fri frakt vid webborder över 600 KR! (via telefonorder 750:-)

Shippingment outside Sweden
Unfortunately our webbshop can't deal with orders from outside Sweden. If you wan't to place an order please contact us by mail or phone.

cost to EU or rest of the world (Norge read further down).

DHL Euroconnect Plus- our best shipping offer!
DHL shipping to EU-countries only to companyadress, your work or a company that you can arrange a commitment whith (lokal store, restaurant etc.) for delivery from Re-fresh. Write your/ the alternative company-adress at "kommentar till order" (or directly in "Leveransadress") then you make the order in Re-fresh webshop.

DHL Euroconnect > 10 kg = 345 SEK
Normaly, depending weight or volum, free shipping to EU from weborders 450 EUR.
Norge - Samma priser som inom EU. För eventuellt förtullning ansvarar mottagaren. Tullfritt vid varuvärde under 200 NOK.

DHL-World Wide
Please contact us, we will give you the shippingoffert.

 

Reklamantion, återköp och din säkerhet


Reklamation
Re-fresh Superfood AB tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta felaktiga eller trasiga produkter. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan i postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 5 dagar efter utskicket. Vi ansvarar dock ej för varor som blivit förstörda p g a sen uthämtning, väderfenomen eller liknande.

Återköp
Öppet köp berättigar pengarna tillbaks. Varorna måste återbördas oss senast 14 dagar efter utskicket. Vi drar av för returfrakt. Förpackningarna måste vara obrutna. S k refillers/ lösviktsvaror - varor utan preformering eller annan liknande plombering samt H2O2-produkter kan ej bytas.

Din Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter eller e-postadresser som ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt. Betalningsalternativen är betalningssystem som är kopplade till seriösa banker eller kreditbolag.

Reservation
Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.